Slik begrunner Hovedutvalg for oppvekst og kultur sitt vedtak:

Ingvalds store samfunnsengasjement gjennom mange år, både i det frivillige idrettsarbeidet hvor han har vært aktiv helt siden guttedagene og som samfunnsengasjert politiker og fokevalgt. Som støttespiller i alt frivillig arbeid, med stor dugnadsånd og nå som en svært aktiv pensjonist i den lokale pensjonistforening. Ingvald har vært aktiv både som utøver og som administrator.

I Skibotn idrettslag har han vært med på alle plan og har innehatt de fleste verv i styret. Han har vært den trofaste idrettsmerkearrangør og arrangert utallige konkurranser for både barn og voksne. Han har vært sikker funksjonær og medarrangør i Vårløpet. Han har vært i fremste rekke for realisering av lysløype og gressbane. Han har i omkring 15 år hatt ansvar for utleie og tilsyn ved Skibotn samfunnshus. Han er tidligere hedret med høye utmerkelser innen idretten. Han har vært en aktiv inspirator innen foreningsliv, både som administrator og som aktiv.

Ingvald som er en ivrig trimmer er ofte å treffe på sine trimturer, både på barmark og på ski på vinteren.

Vi ønsker til lykke som kulturprisvinner.

Storfjord kommune takk for Ingvalds innsats for kommunesamfunnet.