Dette skriver forslagstiller i sin begrunnelse:

Storfjord idrettslag har vært og er en stor og viktig bidragsyter til det aktive kulturarbeidet i Storfjord kommune. En av de mest aktive innenfor Storfjord idrettslag har vært og er Henry Larsen.

Som 14-åring startet han allerede å ta ansvar for tillitsarbeid i laget der han alene skaffet til veie pengene som trengtes til driften til laget dette året. Året var 1958 og pengene ble skaffet til veie med å selge 10 øres lodd. Han solgte 8000 lodd i Storfjord og fikk inn kr. 800,-.

Som 16-åring fikk han sitt første styreverv i Storfjord idrettslag. Han ble valgt til lagets formann.

Fra 1960 og frem til 2002 har han vært formann i idrettslaget i åtte år, formann i fotballgruppa i seks år, nestformann i ett år, kasserer i tre år, styremedlem i fire år, juniorformann i ett år og vært med i lagets hus- og banekomité i en årrekke. I samme tidperiode har han vært trener i 11 år for ulike lag og oppmann for ulike lag til sammen 18 år.

Over 40 års aktivt kulturarbeid i Storfjord er grunn til at vi foreslår Henry Larsen til kulturprisen i Storfjord kommune.