Det ble stil krav om tilleggsutredning vedrørende valg av kraftlinjetrase Balsfjord - Hammerfest.
NVE mottok tilleggssøknad sammen med tilleggsutredningene fra Statnett den 19.05.2011. I medhold av energiloven, søker Statnett om følgende løsninger i tilegg til konsesjonsøknaden av mai 2009.

• Nytt traséalternativ 1.25 i Balsfjord kommune
  • Nytt traséalternativ 1.23 for kryssing av Skibotndalen
  • Nytt traséalternativ 1.5 - 1.5.1 -1.5 for kryssing av Kåfjorddalen
  • Ny plassering av transformatorstasjon på Skillemo i Alta
  • Alternativ masteløsning på strekninger i Balsfjord og Storfjord, dersom teknisk kapasitet kan dokumenteres

Tilleggsøknaden og tilleggsutredningene er tilgjengelig på:
NVEs nettsider -  www.nve.no/kraftledninger og....
Rådhus - Storfjord kommune

Eventuelle merknader til tilleggssøknaden og tilleggsutredningen må sendes til NVE innen 07.07.2011, med kopi til kommunen.

Til Orientering:
Storfjord kommune vil behandle tilleggssøknad og tilleggsutredning i Plan- og driftsstyre den 14.06.2011 og videre i Kommunestyre den 22.06.2011. Ønsker du at ditt/deres innspill kommer fram i disse møtene så kan du sende det til kommunen pr e-post; post@storfjord.kommune.no eller pr brev; Storfjord kommune, Hatteng, 9046 Oteren. Innsendt post merkes med ref.nr. 2009/8164.