Vi søker etter Helse- og omsorgssjef – ID nr 886
 
Helse – og omsorgssjef leder etaten gjennom vedtatt linjeorganisering, er ansvarlig for saksbehandling til politiske organ fra etaten, og følger opp de vedtak som gjøres og som berører helse- og omsorgstjenestene. Stillingen inngår i rådmannens ledergruppe som har fokus på helhetlig og samordnet utvikling av kommunen som tjenesteleverandør, forvaltningsorgan og samfunnsutvikler. Helse- og omsorgssjef rapporterer til rådmannen. Stillingen er spennende og utfordrende.
 
Vår nåværende omsorgssjef skal inn i en annen stilling i tråd med kommunens seniorpolitikk, og i den forbindelse søker vi etter en dyktig Helse- og omsorgssjef som kan lede etaten, herunder helse-, sosial- og omsorgstjenestene.
 
Stillingen innebærer hovedansvar for virksomhetsoppfølging og utvikling av tjenestene. Det er rundt 85 årsverk fordelt på 134 ansatte, 6 avdelinger med hver sin leder som alle rapporterer direkte til Helse- og omsorgssjefen.
 
Hovedoppgaven er å videreutvikle helse- og omsorgssektoren, og sikre en bærekraftig tjenesteutvikling som kan være rede til å møte fremtidige behov til det beste for innbyggerne i kommunen, herunder planlegging. Samhandlingsreformen vil være et eksempel på planlegging av fremtidige behov.
 
Viktige arbeidsoppgaver
·        Utarbeide og presentere saker, gjøre analyser, gi informasjon og rapportere for tjenesten som grunnlag for administrative og politiske beslutninger.
·        Fokus på virksomhetsledelse, herunder god personalledelse og mål- og resultatkrav.
·        Økonomiansvar.
·        Utarbeide og vedlikeholde overordnede systemer og rutiner for tjenestene.
·        Sikre godt lederskap i etaten.
 
Kvalifikasjoner
·        Relevant utdanning på universitets- og høgskolenivå
·        Ledererfaring fra offentlig og/eller privat sektor innen tjenesteområdet
·        Må kunne dokumentere oppnådde resultater fra tidligere lederstilling
·        Kjennskap til kommunesektoren og offentlig forvaltning
·        God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, og må kunne benytte dataverktøy
·        Personlig egnethet til stillingen.
 
Egenskaper
·        Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
·        Strukturert, systematisk og ha evne til å resonnere
·        Initiativrik, løsningsfokusert og ha høy gjennomføringsevne
·        Resultatorientert
·        Tydelig, selvstendig og beslutningsdyktig
·        Etterrettelig og lojal
·        Være samlende, ha evne til å skape tillit og ha stabilt godt humør
·        Nytenkende og dyktig motivator
·        Evne og vilje til helhetlig tenkning og handling.
 
Det tilbys
·        Trivelig arbeidsplass i nye lyse lokaler, med godt arbeidsmiljø og dyktige medarbeidere
·        Interessant jobb i en spennende organisasjon
·        Fleksible arbeidstidsordninger
·        Gode pensjons- og forsikringsordninger
·        Konkurransedyktig lønn- og vilkår
·        Hjelp til å skaffe bolig
 
Tilsetting skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
 
Spørsmål om stillingen rettes til rådmann Ellen-Beate Jensen Lundberg, tlf. 77 21 28 10 eller 982 89 060.
 
Vi oppfordrer alle søkere til å benytte kommunens elektroniske søknadsskjema som finnes på vår hjemmeside. 
Dersom dette ikke kan brukes, sendes skriftlig søknad og vedlagt CV til Storfjord kommune, Rådhuset, 9046 Oteren.
 
Minst 2 referanser må oppgis og aktuelle kandidater vil bli kalt inn til intervju, løsing av case og personlighetstesting. Vitnemål og attester må forelegges for dem som blir innkalt til intervju.
 
Søknadsfrist: 10. april 2011.
 
I henhold til offentlighetsloven offentliggjøres søkerlisten. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.