Hei alle sammen.

Da har Storfjord Aksess vært i drift med sine bredbåndstjenester i vel 3 måneder og har i dag i overkant av 50 kunder og erfaringene så langt kan sies å ha vært positive. Etter det jeg forstår så har de fleste av våre kunder også valgt å få levert en IP - telefoni tjeneste fra en eller annen tilbyder av slike tjenester oppå våre tjenester for på denne måten å kunne utnytte sin bredbåndsforbindelse enda bedre. Dette fungerer utmerket så det er ikke noe å vente på, vi er klare til å koble til mange flere kunder.

Vider så jobbes det med å kartlegge og prosjektere en videre utbygging i kommunen og i den sammenheng har vi deltatt på et folkemøte i Signaldalen og det har vært avholdt møte med styret i Skibotn kabellag. Entusiasmen i befolkningen er stor og vi i Storfjord Aksess AS har som mål å kunne tilby bredbånds kommunikasjonstjenester til de fleste etter hvert. For å kunne komme i gang med en videre utbygging nå i år så trenger Storfjord Aksess AS mer kapital enn det vi har tilgengelig i dag, det jobbes derfor intensivt med dette og en avklaring ventes inne utgangen av juni måned. Vi ønsker å vente til dette er på plass før vi presentere våre videre utbyggingsplaner.

VI har også besluttet å tilby andre kapasiteter til våre kunder enn 1024/1024. Vi vil nå kunne tilby 2048/2048 og 4096/4096 til våre kunder. Den endelige prisen på dette vil av henge av hvor mange som etterspør økt kapasitet, men som en tommelfinger regel kan vi si at prisen for 2048/2048 blir ca 1.000,- kroner. De som ønsker slike kapasiteter bes derfor om å ta kontakt med undertegnede på tlf. 917 07 348 eller e-post trokongs@online.no.

Så til slutt - Den første bolken med faktura som ble sendt ut til våre kunder var rett og slett litt rotete og vanskelig og forstå, noe vi lover å rette på til neste gang.

Dere får nyte våren, og til de som allerede er tilknyttet Storfjord kabellag og ikke har tjenester fra Storfjord Aksess - er det noe å vente på!!

Vennlig Hilsen
Trond Arne Kongsli, Styreleder Storfjord Aksess AS