Hei alle sammen.

I disse dager er det omtrent et år siden de første kundene fikk sine bredbåndstjenester fra Storfjord Aksess. I skrivende stund har vi omtrent 100 kunder i vårt nett og det kommer nye til sakte men sikkert. Offisielt så hadde vi et mål om 67 kunder i løpet av året, men internt så snakket vi om 100 kunder. Vi er veldig glad for og ydmyk i forhold til at det nå ser ut til at vi kommer til å klare 100 i år.

Selskapets viktigste oppgaver fremover blir nå å få til en utbygging i andre deler av kommunen slik at stadig flere av kommunens innbyggere skal få tilgang til våre tjenester. Først ute i så henseende vil være Skibotn, hvor vi kan komme i gang allerede før jul om vi er litt heldige. Vi har ikke helt kontroll med leveringstider på det utstyret som er bestilt. Når det gjelder områder som strekningen Oteren - Rasteby, Kvesmenes - Fallsnes og opp mot Signaldalen så jobbes det med å finne løsninger, både av teknisk og økonomisk karakter som vil muliggjøre en utbygging som kan dekke disse områdene. Utfordringen for oss er å finne løsninger som gjør det økonomisk forsvarlig å foreta disse utbyggingene. Dette betyr at vi dessverre ikke kan love når disse områdene kan få tilbud om våre tjenester, men vi jobber intensivt med å få dette på plass. Det dere kan gjøre er å samle etterspørselen i de områdene det her er snakk og informere oss om dette, jo mer forpliktene dette er jo bedre er det.

Inntil videre så får dere alle sammen ha en riktig god jule og nyttårshelg.

Trond Arne Kongsli,
Storfjord Aksess AS