Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Nyhetsbrev omdømme

Kubelert / Kubulert a. – flink, en som kan sine saker

Kilde: ”Bygdeordbok for Storfjord” av Frivilligsentralen, kulturkontoret og språksenteret (2011)

80 % har et godt inntrykk av Nord-Troms

I mars gjennomførte omdømmeprosjektet ei identitets- og omdømmekartlegging av Nord-Troms. Kanskje var du en av dem som fikk en telefon fra Norstat?

DSC_1080 Manndalen Foto Reni Wright (4)_150x100

Boligutvikling på agendaen

Bolig er essensielt for alle som vil flytte til Nord-Troms. Noen ønsker å leie de første årene, andre vil kjøpe eller bygge sjøl. Omdømmeprosjektet har bidratt til å sette temaet om ”midlertidige boliger” på agendaen i Nord-Troms-kommunene.

boligutfordring illustrasjon

Mange savnet i Nord-Troms

Kampanjen "Savner du noen?" blei en hyggelig suksess for omdømmeprosjektet. Til sammen 140 personer med ulik tilknytning til Nord-Troms fikk en overraskende telefon, og en hygelig liten prat med ordføreren eller en tilflyttervert fra "sin" kommune.

ordføreren ringer

Buorre beaivi (samisk) - Hyvvää päivää (kvensk)  – god dag

Homma s. – gjøremål

Presentasjonsfilm om Nord-Troms

Vi har fått laget en frisk presentasjonsfilm om Nord-Troms. Filmen skal kunne brukes av alle som skal presentere regionen i en eller annen sammenheng. Jo mer den blir vist, jo mer klarer vi sammen å sette Nord-Troms på kartet. God fornøyelse!

Nord-Troms Norway