Pressemelding:
Initativet til Storfjord kommune om etablering av et bredbåndsnett i kommunen blir snart en realitet. Med grunnlag i et kommunestyrevedtak arbeides det nå for å kunne gi flest mulig i kommunen et tilbud om høyhastighets internett til en lavest mulig pris. Dette skjer i takt med fremdriften av fiberetableringen til Bredbandsfylket Troms.

For private legges det opp til en pris på kr 400 per mnd med etableringsavgift kr 1000 for en aksess til internett på 1024 Kb begge veier. (I følge telepriser.no så tar billigste konkurrent kr 899 for samme tilbud.) Til bedrifter legges det opp til en pris fra kr 600 per mnd med en etableringsavgift på kr 2000.

Vi vil få en 100 Mb tilgang på fiberen til Bredbandfylket Troms. Dette blir videreført i en 100 Mb forbindelse via Rasteby til Skibotn. Dette vil blandt annet gi skolen på Skibotn en mulighet for høyhastighetsforbindelse til internett i likhet med skolene på Elvevoll og Hatteng som får direkte tilgang til fiberkabelen.

For prosjektet Trond B. Seppola