Bassengtrening/ svømming er en gunstig treningsform uansett alder og hvilken form du er i. Treningen er skånsom for leddene, og du får trent både kondisjon, balanse og bevegelighet. Oppdriften i vannet gjør at du kan sprette rundt og få til øvelser du ellers kan ha vanskeligheter med på land.

Hver lørdag kl. 17.00 - 18.00 er bassenget på Hatteng åpent for voksne som vil svømme/ trene. Tilbudet er GRATIS! 

 

Her er noen forslag til øvelser som er fine både for nybegynnere og mer erfarne vannakrobater:

1. Å jogge i vann.
2. Stå med vann til skuldrene og hopp med armer og ben ut til siden samtidig. Repeter øvelsen så mange ganger du klarer. Her bruker du hele kroppen, og jo fortere du gjør det, desto mer går det på kondisjonen også. 
3. Dips på bassengkanten. Sett håndflatene bak deg med ryggen til bassengkanten og gjør dips i vannet. Dette tar på tricepsen og gir deg flotte armer!
4. Liggende bensving. Heis deg opp på albuene på bassengkanten og hev bena til du ligger nesten vannrett. Bruk de skrå magemusklene til å svinge bena samlet fra side til side.
5. Sykle på bassengkanten. Heng på albuene på kanten av bassenget og tråkk i vei som om du sykler. Hold på i intervaller eller til utmattelse. Det tar på mer enn du tror!