Hei alle sammen!

Verden har ikke vært helt snill med Storfjord Aksess den siste tiden. Med dette så mener jeg at vi den siste tiden har møtt problemer som vi egentlig ikke har kunnet forutse, noe som har medført at vi er blitt veldig så forsinka med realiseringa av tilbudet vårt i Skibotn. Av problemer kan nevnes; ordre på utstyr som blir bestilt blir feilregistrert hos leverandør noe som medfører 3 - 4 uker forsinket levering, uværet Narve forsinker arbeidet med montering av utstyr, utstyr må flyttes etter at det er ferdigmontert og nå denne uka så har utstyr av en eller annen grunn rett og slett ramlet ned. Så som der skjønner så har vi hatt litt å stri med. Men nå forventer vi at alt skal være klart til at vi i løpet av neste uke kan gjøre oss ferdig og koble til de første testkundene i Skibotn. For de som er interessert i et tilbud være seg kabelTV eller internett ta kontakt med Tom Kristiansen eller Eivind Karlsen så kan de ordne det meste.

Det har også den siste tiden vært en aktivitet på Elvevoll for å se på grunnlaget for å bygge ut et tilbud som skal kunne dekke området Oteren - Rasteby og Oteren - Fallsnes sånn i grove trekk. Som orientert om tidligere så vil en full utbygging av dette området være for kostbart til at selskapet kan ta gjøre dette i en operasjon. Det som planlegges er en gradvis utbygging der en starter der hvor behovet synes å være størst. Behovet defineres da som flest mulige interesserte. Vi håper at vi kan starte med en utbygging av deler av dette området nå i vår slik at vi skal kunne ha en løsning oppe å gå en gang i mai.

Nok om det, når det gjelder de områdene der hvor vi har nett i dag så er vi svært så fornøyd med det som skjer og det kommer stadig til nye kunder og vi håper og tror at de som kobler seg til vårt nett blir fornøyd med det tilbudet vi gir. Det er i dag et sted mellom 120 og 130 kunder tilkoblet nettet i disse områdene, noe vi er svært fornøyd med.

For Storfjord Aksess AS
Trond Arne Kongsli, styreleder.