Signaldalen bygdelag
Styre for oppvekst og kultur gjorde følgende vedtak (sak 05/07) Det er mange som har merket seg innsatsen til mottakeren av Storfjord kommunes kulturpris 2006. Vinneren har gjennom en årrekke lagt ned et stort arbeid for å ta vare på og presentere kultur og tradisjon som er særegen for bygda til prisvinneren. Det er skapt mange og ulike aktiviteter som gleder flere enn bygdas og kommunens egne innbyggere, og i dette kjølvannet trivsel, som skaper ringvirkninger. Drivkraften kulturprisvinneren 2006 viser, bekrefter at den som er trygg på og stolt av sin egen historie og fortid og har føttene godt planta i nåtida, kan se framover med stor optimisme. Kulturprisvinneren 2006 fremmer bygda si og dens spesifikke kultur på en positiv og fin måte som når ut til alle aldersgrupper. Vi håper Storfjord kommunes kulturpris for 2006 er en oppmuntring og inspirasjon til flere kulturfremmende tiltak fra prisvinnerens side. Storfjord kommunes kulturpris 2006 går til Signaldalen bygdelag.