Inga Viik
Inga-Pirita Viik.

Dette samarbeidsprosjekt er et delprosjektet i samarbeidet mellom Enontekiö og Storfjord kommune. Delprosjektet skal utrede og i gangsette samarbeidstiltak innen helsesektoren i henhold til et enstemmig vedtak i felles kommunestyremøtet på Kilpisjärvi i oktober 2008. Prosjektleder er Inga-Pirita Viik fra Skibotn. Inga er ansatt som Enontekiö-koordinator i 40 % stilling, og som koordinator skal Inga følge opp de tiltak som kommunepolitikere har vedtatt innenfor samarbeidsområder. Planleggingsarbeid for helseprosjektet er påbegynt og første prosjektmøte avholdes allerede i januar 2010.

Grenseoverskridende helseprosjekt har følgende prosjektmål:
*      Felles legetilbud for innbyggere i Skibotn og Kilpisjärvi med fast kontordag i uken i Skibotn
*      Etablere faste rutiner for ambulansetjenesten mellom Skibotn og Kilpisjärvi
*      Etablere et velfungerende grenseoverskridende nettverk for fagpersonell innen hjemmetjenesten