Personalleder har følgende arbeidsområder i tillegg til overordnet ledelse av avd. for personal og service:

  • Strategisk personalplanlegging og ledelse

  • Lønnspolitikk/forhandlinger/tariff

  • Arbeidsrettslige tema

  • Tilsettinger (faste) og oppsigelser

  • Lærlingeordningen

  • Nedbemanningsprosesser

  • Stillingsbank

  • Deltidsbank

  • Oppdatering av ulike personalreglement + evt. nye
     

HMS:

  • IA-arbeidet (herunder blant annet oppfølging sykefravær, sykefraværsrutiner, m.m)

  • Oppfølging av vernerunder. Ansvar for gjennomføring av vernerunder på Rådhuset

  • Avvik og avvikshåndtering

  • Gaver/hedersmerker til ansatte som har jobbet i kommunen i 25 og 35 år

  • Arbeidsmiljøutvalget (AMU)

  • Kontakt opp mor bedriftshelsetjeneste, pr i dag INVENI bedriftshelsetjeneste

  • AKAN oppfølging og retningslinjer

  • Kompetanseplan


Lønn

Har du spørsmål knyttet til lønn finner du mer informasjon her.