Det går fremover:

Storfjord Aksess har i skrivende stund 93 betalende kunder i Oteren/Hatteng området, noe vi er svært fornøyd med. Sa til alle våre kunder kunder - TAKK FOR TILLITEN. Som sikkert flere av dere har observert så er det ting på gang andre steder i kommunen. I Skibotn vil kabelTV nettet så smått settes i drift allerede denne eller neste uke. Storfjord Aksess har bestilt utstyr og vi håper og tror at vi før jul skal være i gang med å kunne tilby de samme tjenester i Skibotn som det vi i dag gjør i Oteren/Hatteng området. Om tilbudet blir akkurat det samme vil vi komme tilbake til etter hvert, det kan hende at vi lager litt andre tilbud i Skibotn enn det vi har lenger inn i fjorden. Når det gjelder området Oteren - Rasteby så jobber vi fortsatt med å finne en god løsning for dette området som også kan dekke "gråsonen" på andre siden av fjorden. Det er fult mulig å få dette til, men foreløpig har vi ikke klart å finne frem til en løsning som passer vår pengebok, men det jobbes fortsatt med å finne rimeligere alternativer samt alternativ finansiering. Vi håper og tror at det meste skal kunne løse seg i løpet av en uke eller to slik at vi vil kunne være klar til å starte en utbygging også på dette området før jul. Denne utbyggingen vil bli basert på trådløs teknologi og tjeneste tilbudet vil derfor måtte være noe annerledes enn hva tilfellet er på Oteren/Hatteng.

Ellers så må jeg si at det har gått over all forventning så langt dette året, de problemene vi har hatt har vært minimale og overkommelige. Jeg vil spesielt benytte anledningen til å takke våre samarbeidspartnere rundt om i kommunen for ypperlig utført arbeide og ståpå vilje. Uten disse hadde vi ikke kunne vært kommet så langt som vi er i dag.

Inntil videre så får dere alle sammen ha en fortreffelig adventstid og så håper vi at vi i løpet av denne tiden har klart å utvide vårt tilbud til kommunens innbyggere.

Vennlig hilsen Trond Arne Kongsli,
Storfjord Aksess AS