Vi søker etter Helse- og omsorgssjef (2.gangsutlysning)

Helse – og omsorgssjef leder etaten gjennom vedtatt linjeorganisering, er ansvarlig for saksbehandling til politiske organ fra etaten, og følger opp de vedtak som gjøres og som berører helse- og omsorgstjenestene. Stillingen inngår i rådmannens ledergruppe som har fokus på helhetlig og samordnet utvikling av kommunen som tjenesteleverandør, forvaltningsorgan og samfunnsutvikler. Helse- og omsorgssjef rapporterer til rådmannen. Stillingen er spennende og utfordrende.

Vår nåværende omsorgssjef skal inn i en annen stilling i tråd med kommunens seniorpolitikk, og i den forbindelse søker vi etter en dyktig Helse- og omsorgssjef som kan lede etaten, herunder helse-, sosial- og omsorgstjenestene.

Stillingen innebærer hovedansvar for virksomhetsoppfølging og utvikling av tjenestene. Det er 134 ansatte, 6 avdelinger med hver sin leder som alle rapporterer direkte til Helse- og omsorgssjefen.

Hovedoppgaven er å videreutvikle helse- og omsorgssektoren, og sikre en bærekraftig tjenesteutvikling som kan være rede til å møte fremtidige behov til det beste for innbyggerne i kommunen, herunder planlegging. Samhandlingsreformen vil være et eksempel på planlegging av fremtidige behov.

Viktige arbeidsoppgaver
• Utarbeide og presentere saker, gjøre analyser, gi informasjon og rapportere for tjenesten som grunnlag for administrative og politiske beslutninger.
• Fokus på virksomhetsledelse, herunder god personalledelse og mål- og resultatkrav.
• Økonomiansvar.
• Utarbeide og vedlikeholde overordnede systemer og rutiner for tjenestene.
• Sikre godt lederskap i etaten.

Ønskede kvalifikasjoner
• Høyere relevant utdanning på universitets- og høgskolenivå
• Ledererfaring fra offentlig og/eller privat sektor, gjerne innen tjenesteområdet
• Må kunne dokumentere oppnådde resultater fra tidligere lederstilling
• Kjennskap til kommunesektoren og offentlig forvaltning
• God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, og må kunne benytte dataverktøy
• Personlig egnethet til stillingen.

Egenskaper vi vil verdsette
• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
• Strukturert, systematisk og ha evne til å resonnere
• Initiativrik, løsningsfokusert og ha høy gjennomføringsevne
• Resultatorientert
• Tydelig, selvstendig og beslutningsdyktig
• Etterrettelig og lojal
• Være samlende, ha evne til å skape tillit og ha stabilt godt humør
• Evne og vilje til helhetlig tenkning og handling.

Det tilbys
• Trivelig arbeidsplass i nye lyse lokaler, med godt arbeidsmiljø og dyktige medarbeidere
• Interessant jobb i en spennende organisasjon
• Fleksible arbeidstidsordninger
• Gode pensjons- og forsikringsordninger
• Konkurransedyktig lønn- og vilkår
• Hjelp til å skaffe bolig og flyttegodtgjøring.

Tilsetting skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Spørsmål om stillingen rettes til rådmann Ellen-Beate Jensen Lundberg, tlf. 77 21 28 10/ 982 89 060 eller Steffen Steffensen, Adecco Select, tlf. 75 50 68 57/ 975 82 000

Søknad leveres elektronisk på www.adecco.no/select

Aktuelle kandidater vil bli kalt inn til intervju og profiltesting. Vitnemål, attester og referanser må kunne fremlegges for dem som blir kalt inn til intervju.

Søknadsfrist 26.juni 2011

I henhold til offentlighetsloven offentliggjøres søkerlisten. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.